Servicemenu

Samen overheidscommunicatie verbeteren!

Uitnodiging bijeenkomst 5 november

Geachte heer/mevrouw,

Na een succesvolle voorlichtingsbijeenkomst op 4 juni, organiseert de gemeente Zeist wederom een voorlichtingsbijeenkomst over de mogelijkheden van Bouwen aan Brieven. Wij nodigen u graag uit!

Bouwen aan Brieven-  Snel en makkelijk verbeteren van uw dienstverlening
Vrijdag 5 november 2010 van 09.30 uur tot 13.00 uur
Locatie: Gemeentehuis Zeist, de Raadszaal.

eParticipatieproject

Bouwen aan Brieven is een eParticipatieproject gericht op het snel en makkelijk verbeteren van overheidsdienstverlening met de hulp van inwoners via internet. In 2009 heeft het team Vergunningen van de gemeente Zeist vijf standaardbrieven herschreven door burgers via de website www.zeist.nl mee te laten denken. Inwoners reageerden erg enthousiast. Op elke brief kwamen vele suggesties binnen. Door deze bijzondere samenwerking met burgers heeft de gemeente Zeist een flink aantal brieven aangepast: De herschreven brief kreeg een veel hoger rapportcijfer, namelijk een 7 in plaats van een 5. Een uitgebreide toelichting van het project vindt u in de bijlage en op de website www.bouwenaanbrieven.nl. We zijn er trots op dat in 2009 dit project werd verkozen tot de top 10 van de beste innovaties op gebied van overheidsdienstverlening.Graag delen wij dit succes en daarom zijn wij met ondersteuning van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties gestart met een project om deze kennis- en kunde voor andere overheidsinstanties gratis beschikbaar te stellen en door te ontwikkelen.

Gratis beschikbaar

Op dit moment hebben al drie gemeentes het project met succes voltooid. De gemeente Lisse was online op www.lisse.nl/bouwenaanbrieven met standaardbrieven van diverse onderdelen van de gemeentewinkel. De gemeente Zwolle en de gemeente Breda waren online met respectievelijk, websiteteksten en brieven van de afdeling registratie en beheer. U kunt de resultaten vinden op www.breda.nl/bouwenaanbrieven of http://zwolle.bouwenaanbrieven.nl/. De gemeente Ede start in de komende weken met de implementatie van deze innovatie en zij koppelen het aan hun nieuwe programma Dienstverlening, Ede Beter. Tijdens de voorlichtingsbijeenkomst op 5 november zullen afgevaardigden van deze gemeenten aanwezig zijn om uw vragen te beantwoorden. Gemeenten, maar ook andere overheidsinstanties, worden hartelijk uitgenodigd om mee te doen. Als deelnemer aan dit project krijgt u toegang tot expertise, een kant- en klaar draaiboek en de technologie zodat u snel en eenvoudig aan de slag kunt. U hoeft alleen uw eigen (kleine) projectorganisatie in te richten.

Aanmelden voorlichtingsbijeenkomst
U kunt zich voor 29 oktober aanmelden via info@bouwenaanbrieven.nl. Aan deze bijeenkomst zijn geen kosten verbonden en de lunch is inbegrepen. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging van deelname en de routebeschrijving. Wilt u meer informatie voordat u zich aanmeldt, dan kunt telefonisch contact opnemen met Susanne Emde via telefoonnummer 06-10777885.U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar info@bouwenaanbrieven.nl. Wij stellen uw aanwezigheid zeer op prijs. Mocht u zelf niet in de gelegenheid zijn om te komen, wilt u dan de uitnodiging doorsturen aan een geïnteresseerde collega?

Direct meedoen

Wilt u direct starten met het implementeren van deze innovatie, dan kan dat natuurlijk ook! Op de website www.bouwenaanbrieven.nl staat al het projectmateriaal dat u nodig heeft. Om u aan te melden voor het technisch platform gaat u naar http://www.bouwenaanbrieven.nl/contact/. U kunt zich hier inschrijven voor het platform en ook voor de web-conferenties. De tijden en data van deze webconferenties zijn op maandag van 15.00 tot 16.00 uur.

  • 1 november
  • 15 november
  • 29 november
  • 17 januari
  • 14 februari
  • 14 maart
  • 18 april

Tijdens een web-conferentie wordt het platform gedemonstreerd en een voorbeeld uitgewerkt. Specifieke vragen van gebruikers worden behandeld, eventueel door met de gebruiker mee te kijken op hun scherm in bijvoorbeeld hun eigen Content Management Systeem. Benodigd is een computer met internet en een telefoonlijn.

Wij hopen u te zien op de voorlichtingsbijeenkomst, of te mogen begroeten als implementeerder van deze succesvolle innovatie!

Met vriendelijke groet,

D. Vork
Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening
Gemeente Zeist

Dit bericht is geplaatst in News. Bookmark de permalink . Trackbacks en Reacties zijn beide tijdelijk gesloten.